Khamis, 19 Ogos 2010

~diAri BidAdAri~




Bismillahirrahmanirrahim........

"saya sebenarnya tidak pernah b'niat untuk m'perkenalkan diri saya kepada sesiapa. apatah lagi meluahkan sesuatu yg hanya dikhususkan untuk awak sebelum tiba masanya".

"saya menutup pintu hati ini daripada mana-mana lelaki kerana saya tidak mahu m'belakangi awak. saya sering sahaja berasa tidak selamat d'perhatikan lelaki, bukanlah saya b'sangka buruk kepada mereka, tetapi lebih baik saya b'jaga-jaga."

"saya tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. biarlah saya hanya cantik dimata awak. apa gunanya saya m'jadi idaman ramai lelaki sedangkan saya hanya boleh m'jadi milik awak seorang."

"saya tidak berasa bangga m'jadi rebutan lelaki, bahkan saya rasa terhina d'perlakukan sebegitu, seolah-olah saya ini barang yang boleh dimiliki sesuka hati".

"jika saya tidak mahu awak memandang perempuan lain, saya terlebih dahulu yang perlu menundukkan pandangan saya".

"jika saya inginkanlelaki yang baik menjadi suami saya, saya juga perlu menjadi perempuan yang baik ."

sebagai remaja saya memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. namun, setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah saya mengingati diri saya yang saya perlu menjaga perasaan itu kerana ia adalah milik awak. saya bukanlah seorang gadis yang cerewek dalam memilih pasangan hidup. siapalah diri ini untuk memilih berlian sedangkan saya hanya sebutir pasir yang wujud dimana-mana.

"awak tidak perlu memiliki wajah seindah Nabi Yusuf A.S. yang mampu m'debarkan jutaan gadis untuk membuatkan saya t'pikat".

andainya awak adalah jodoh saya yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti m'campakkan rasa kasih dalam hati saya, juga hati awak apabila kali pertama kita berpandangan.




Sekian,
Ikhlas dari tulang rusuk kirimu...

1 ulasan:

  1. amboi... jiwang karat doh kakak aku loni....
    sedih aku bace..... terharu bkal abg ipar ku... huhuhu...

    BalasPadam

~LinkWitHiN~

Related Posts with Thumbnails